beroende av facebook

Marita, 22: ”Jag kan vara där 15 timmar om dagen”

Deras killar har redan fastnat.

Nu är det tjejernas tur att bli datorberoende.

– Jag kan vara på Facebook 15 timmar om dagen, säger Marita Thorell, 22.

Det är det första hon gör när hon går upp. Och det sista hon gör innan hon släcker. Frisören Marita Thorell är beroende av Facebook och andra sociala sajter.

– Jag går in på datorn mellan varje kund. Och om jag får en stund över under en färgning, säger hon.

Då svarar hon på meddelanden. Bloggar, chattar med kompisar. Och skriver uppdateringar som ”Marita väntar på kund” eller ”Marita permanentar hår”.


HERREGUUD

15 timmar facebook? varför inte gå ut och träffa vännerna IRL?
hah, kul ju...

läs hela artikeln här : http://www.aftonbladet.se/wendela/article5832908.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0