"Sexet blir en drog"



"Sexet blir en drog"

Läs utklipp av artikeln nedan - hela artikeln finns att läsa på:

http://svt.se/2.58360/1.1865928/utskriftsvanligt_format?printerfriendly=true

"Varför är sex så viktigt för män? Jag är man och känner många män, jag vet att män i världen delar väldigt mycket. Oavsett var vi kommer ifrån får vi som barn lära oss att vara annorlunda än flickor. Vi får lära oss att bita ihop och vara starka, och många av oss utsätts för våld eller hot om våld. I media matas vi med våldsfilmer där män dör som flugor - slå på en tv och jämför med antalet kvinnor."

"Jag tror att fascinationen många pojkar känner för flickor bottnar i en brist hos oss själva."

"För egentligen, varför skulle inte killar kunna ta hand om sig själva, om varandra? Kramas, lyssna på varandra, vara omvårdande?"

"Nej, det är inte den manligheten som premieras i vårt samhälle. Det är den starka ostoppbara mannen, han som offrar sig, håller käften och gör jobbet. Han som drar in mest pengar, gör flest mål, kör snabbast och snackar mest. Se på manlighetens ikoner och pojkarnas idoler."

"Jag tror att nära relationer är det som män mest av allt saknar. Många män, speciellt äldre, saknar helt nära vänner. Att ta hand om en vänskap kräver engagemang och att visa kärlek till andra än sin partner är inget de flesta av oss har sett andra män göra."


"Sex betyder så många saker för oss. Total bekräftelse. Närhet. Fysisk och mental bekräftelse: Du är värd att älska, du är vacker, snygg, jag vill ha dig. Men det betyder också frihet - en plats där man kan slappna av. Inte prestera eller tvingas vara på sin vakt. Man kan vara naken, njuta och hänge sig."

"Många män börjar projicera sin längtan på sexet. Sexet blir en drog som ger löften om något bättre. Stunden framför porrsajter eller i fantasier blir en flykt från vardag och verklighet."

"Män måste ta bättre ansvar för sin egen situation. Har du ett dåligt liv - tror du att mer sex kommer hjälpa dig? Lös dina problem, utan att exploatera kvinnor, eller män, på vägen. Be en annan man om hjälp, han vet vad du kämpar med. Också kvinnor kan hjälpa, genom att ställa hårdare krav. Det kan kännas svårt att handskas med en sur snubbe, men då kan det vara en tröst att veta, att han inte själv har valt att bli så. Han har bara fötts som man i vår värld."


Här har ni svaret tjejer varför killar är så beroende av sex, och jag gav killarna en tankeställare hoppas jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0